A cseh vasúti rendszer jobban hozzáférhető és versenyképesebb köszönhetően a TAF-TSI bevezetésének
A cseh vasútközlekedési pályafenntartó befejezte a TAF-TSI második szakaszának bevezetését információs rendszerein. Ennek a projektnek a fő szándéka eleget tenni a kölcsönös adat-kommunikációra való igényeknek az Európai Bizottság 62/2006 sz. (ES) rendelete alapján, ami összefüggésben van a műszaki specifikációkkal az interoperabilitás telematikai alkalmazásaival kapcsolatban vonatkoztatva a teherközlekedés transzeurópai konvencionális vasúti alrendszerére, röviden TAF-TSI.
„A projekt jelentős nyereségei a vasúti hálózat jobb hozzáférhetősége és versenyképességének növelése a szomszédos vasúti pályafenntartókhoz viszonyítva, az információs és kommunikációs rendszerek egységesítése és a pályafenntartó szolgáltatásainak javítása a vasútvállalatok felé, melyek megteremtik a feltételeket a növekvő igények kielégítésére a vasúti közlekedés után a Cseh Köztársaságban“ mondta Pavel Surý úr a Vasúti pályafenntartó kezelőség vezérigazgatója.
Kétségkívül fontos a bevezetése az integrált komplex információs rendszereknek, melyek biztosítják a közlekedés-irányítás konszolidált rendszerét a vonat minden létező fázisában. Ez hozzájárul a jobb és hatékonyabb adat szolgáltatás kihasználásához, és így a cseh vasúti hálózat jobb kihasználásának lehetőségéhez az EU üzemeltetési feltételeiben.
A projekt befejező szakasza olyan funkciók beállítását biztosította, melyek egyenesen összefüggenek a TAF-TSI európai bevezetésének jelenlegi állapotával, pl. kapcsolódás a központi kódok közös listájára és a közös európai felület használata, rákötődve az RNE TIS (Train Information System) központi információs rendszerre a nemzetközi vonatok követéséhez vagy a TAF-TSI operatív irányítási rendszer funkcionalitásainak befejezésére, az alap- és üzemviteli közlekedés tervezés biztosításához. A belső üzemviteli, tervezési és ellenőrzési folyamatokhoz való alkalmazkodás lehetővé teszi a TAF-TSI funkcióinak gyakorlati teljesítését, úgy, ahogy meg van határozva a vasútvállaltok, valamint a különböző pályafenntartók informatikai felületei felé.
A projektmek, aminek elnevezése „A TAF-TSI bevezetése a a Vasúti pályafenntartó kezelőség informatikai rendszereiben, 2. szakasz“ beszállítói voltak az OLTIS Group vállalat, az AŽD Praha, az Institut Jana Pernera (Ján Perner Intézet) és a ČD – Informační systémy (Cseh Vasutak – Információs rendszerek). Az összes számolható költség 39,700,000 Kč (körülbelül 1,5 millionó eur – ÁFA nélkül) tett ki. A projektet az Európai Unió keretében megvalósuló „Operatív program – Közlekedés“ együttfinanszírozásával került jóváhagyásra a Kohéziós Alap tervezett hozzájárulásával 16,872,500 Kč (kb. 600.000 eur) mértékben. A projekt nemzeti finanszírozása az állami költségvetésből és a Vasúti pályafenntartó kezelőség (Správa železniční dopravní cesty – SŽDC) saját forrásaiból lett létrehozva.
(Forrás: : SŽDC, Newsletter UIC 477)